3×3 KORVPALLI JUHEND:  

  • Eesmärk: välja selgitada Laagri Kooli vilistlaste 3×3 korvpalli võistluse parimad 
  • Koht: Laagri Kooli võimla 
  • Kuupäev: 21. märts 2024 
  • Kellaaeg: võistluste algus 11:05, kogunemine alates 10:20 
  • Võistlussüsteem: 3×3 korvpall (võistlusmäärused leiad allpoolt); mänguaeg on 10 minuti; võistkonna suurus 4 inimest (3 + 1 varu);  
  • Osalejad: igast vilistlaste lennust võib osaleda 1 võistkond, vajadusel võib võistkonda võtta teise lennu õpilase, kui ta parasjagu EI OSALE enda lennu võistkonnaga; õpetajate võistkond; Laagri kooli 7. klasside lennu 1 võistkond; 8. klasside lennu 1 võistkond; 9. klasside lennu 1 võistkond 
  • Võistkondi saab registreerida kuni 14. märtsini õpetaja Tiina Veideri juures, saates enda võistkonna nimeline koosseis ja lennu number emailile: tiina.veider@laagrik.edu.ee; kui oled võistkonna registreerinud ning mingil põhjusel ei saa tulla, palun anna sellest märku, et saaks vajadusel turniirisüsteemi ümber teha.
  • Autasustamine: Turniiri esimest kolme võistkonda autasustatakse. 

 3×3 KORVPALLI VÕISTLUSMÄÄRUSED:
1. VÄLJAK JA PALL
3×3 korvpalli mängitakse ühe korvi all, väljaku suurus on 15 meetrit (laius) x 11 meetrit (pikkus). Väljakule on märgitud vabaviskejoon (5,8m), 2-punkti joon (6,75) ning otsa tormamis veata poolring (1,25m). Mängudeks võib kasutada ka poolt traditsioonilisest korvpalliväljakust. Ametlikku 3×3 mängupalli kasutatakse kõikides võistlusklassides (nr. 6 suuruses pall). 

  1. VÕISTKONNAD
    Võistkond koosneb 4 mängijast (3 väljakumängijat, 1 vahetusmängija).
    Märkus: Võistkonna treener ei tohi võistkonda juhendada väljaku äärest ega selle ümbrusest.
     
  2. MÄNGU ALGUS
    4.1. Mängueelne soojendus toimub võistkondadel üheaegselt.
    4.2. Palli valdamine otsustatakse loosiga. Võitja võib otsustada pallist loobumise
    kasuks saades sellega eelisõiguse võimalikul lisaajal.
    4.3. Mäng algab 3 mängijaga väljakul..
     
  3. PUNKTID
    5.1. Iga 2-punkti joone seest tabatud vise annab 1 punkti.
    5.2. Iga 2-punti joone tagant tabatud vise annab 2 punkti.
    5.3. Tabav vabavise annab 1 punkti.
     
  4. MÄNGUAEG
    6.1. Mänguaeg on 10 minutit. Kell peatatakse vabavisete ajaks ja viimasel mänguminutil surnud palli olukorras. Mäng jätkub kui ründav võistkond on saanud palli valdamise.
    6.2. Võistkond, kes saavutab enne normaalaja lõppemist 21 punkti, võidab mängu. Reegel
    kehtib normaalajal (mitte võimalikul lisaajal).
    6.3. Lisaajal võidab võistkond, kes saavutab enne 2 punkti. Lisaaeg algab 1 minut peale
    normaalaja lõppu.
    6.4. Võistkond, kellel ei ole mängu alguseks väljakul 3 mängijat, saab alistuskaotuse, mis
    märgitakse w-0 või 0-w („w“ märgib võitu).
    6.5. Võistkond, kes lahkub mängust enne mängu lõppu (näiteks vigastuse tõttu), eemaldatakse
    mängust. Võitja võistkond saab valida, kas jätab skoori alles visatud punktid
    (kaotajale märgitakse 0) või valida w-0 olukorra.
    6.6. Võistkond, kes on saanud eemalduse mängust või on saanud tahtliku alistuskaotuse
    eemaldatakse turniirilt.
    * Märkus: võistluste korraldajale on jäetud õigus vajadusel muuta mänguaega ning normaalajal visatavat punktisummat.
     
  5. VEAD
    7.1. Võistkonna vigade limiit on 6. Personaalsete vigade arvestust ei toimu.
    7.2. Viskel tehtud viga annab õiguse vabaviskele. Kui vise toimus 2-punkti joone tagant, siis 2-le vabaviskele.
    7.3. Viskel tehtud vea puhul on mängijal õigus vabaviskele ka juhul kui vise tabas.
    7.4. Võistkonna 7., 8. ja 9. viga annab õiguse 2-le vabaviskele. Võistkonna 10. ja iga järgmine viga annab õiguse 2-le vabaviskele ja palli valdamisele. See kehtib ka punktide 7.2 ja 7.3 korral.
    7.5. Tehnilise vea puhul on vastas võistkonnal õigus ühele viskele ja palli valdamisele, ebasportliku vea puhul 2-le viskele ja palli valdamisele. Mäng jätkub check-palliga 2-punkti joone tagant väljaku keskelt.
    * Märkus: ründevea puhul vabaviskeid ei anta.
     
  6. MÄNG
    8.1 Peale tabavat korvi või viimast vabaviset:
    • kaitses olnud võistkond toimetab söödu või põrgatusega palli korvi alt 2-punkti joone taha.
    • vastasvõistkonnal ei ole lubatud palliga mängijat otsatormamisveata poolringis segada.
    8.2. Peale möödavisatud korvi või viimast vabaviset:
    • ründav võistkond võib lauavõitlusest palli saades koheselt edasi rünnata.
    • kaitses olnud võistkond peab palli eelnevalt toimetama (söötes või põrgatades) 2-punkti joone taha.
    8.3. Vaheltlõike puhul peab kaitses olnud võistkond palli toimetama 2-puntki joone taha.
    8.4. Surnud palli puhul alustatakse mängu check-palliga 2-punkti joone tagant (keskelt).
    8.5. Mängijat loetakse 2-punkti joone taga käinuks, kui kumbki tema jalg ei ole seespool
    2-punkti joont ega selle peal.
    8.6. Pooleks palli puhul saab palli kaitses olnud võistkond.
     
  7. MITTEAKTIIVNE MÄNG
    9.1. Mängu venitamine (mitteaktiivne mäng) on keelatud.
    9.2. Rünnakuaeg on 12-sekundit. Rünnakuaeg algab palli valdamisest.
    9.3. Ründava võistkonna mängija ei tohi mängida seljaga korvi poole üle 5 sekundi.
    * Märkus: Rünnakuaega fikseeriva kella puudumisel loeb kohtunik rünnakuaja viimast 5-sekundit.
     
  8. VAHETUS
    Mängija vahetust saab teha vaid juhul kui pall on surnud, enne check palli või vabaviset.
    Vahetus toimub väljaku tagumisest joonelt (konstruktsiooni vastasjoonelt).
     
  9. TIME-OUT
    11.1. Võistkonnal on õigus ühele vaheajale, mida võib võtta surnud palli olukorras.
    11.2 Time-out kestab 1 minut.
    * Märkus: vaheaega ei saa võtta ega mängijate vahetust ei saa teha kui mäng pole surnud
    (s.h. peale tabavat viset või vabaviset).
     

12 . PAREMUSJÄRJESTUS
Peale alagrupimänge selgub paremusjärjestus võttes arvesse:
12.1. rohkem võite.
12.2. omavahelise mängu tulemus.
12.3. visatud punktide keskmist (arvesse ei võeta loobumiskaotusi).
Juhul, kui võistkonnad on endiselt võrdsed peale neid punkte, arvestatakse võistkonda, millel on kõrgem asetus/ränking enne võistlust. Võrdsete punktite puhul, alagrupis kõrgema koha
saanud asetus.

13. EEMALDAMINE
2 ebasportliku vea korral (tehnilised vead ei kehti) diskvalifitseeritakse mängija kohtunike
poolt. Mängija võib eemaldada vägivalla, mittesõnalise või füüsilise agressiooni,
mängu tulemuste rikkumise või FIBA anti-dopingu reeglite rikkumise eest.
Korraldajal on õigus ühe mängija rikkumise korral eemaldada võistkond turniirilt.